'Grease' fa 40 anys i el nòvio 'ressuscitat' d'Olivia Newton-John també ho celebra

Les vides dels protagonistes de la pel·lícula donarien per fer una sèrie a Netflix

Els dos protagonistes de Grease
Joan Callarissa / Thaïs Gutiérrez
14/06/2018
4 min

BarcelonaOn pararem nosaltres d'aquí 40 anys? Com estarem? Què tindrem més deformat, la panxa o la papada? Doncs no ho sabem, perquè la vida, a nivell físic, és un drama per raons òbvies. No sabem com ho deuen portar persones que han sigut dues icones sexuals en la seva joventut, com Olivia Newton-John i John Travolta.

John Travolta reflexiona sobre el futur de la humanitat a 'Pulp fiction'

Del primer se n'ha comentat molt el canvi físic. Pobrissó. Té 64 anys. Ja firmaríem arribar-hi com ell. Després de veure'l ahir ballant al programa de Jimmy Fallon, no hi ha dubte que encara que pesi més que aquell espagueti que era a 'Grease', es continua movent de meravella. Posats a criticar potser que algú es fixi en els implants capil·lars que porta, que al programa de Fallon es veien d'una hora lluny i el desconcentraven del que estaven explicant.

Travolta ha sigut prou discret amb la seva vida personal per ser una estrella de Hollywood durant més de quatre dècades. Nominat a dos Oscars i guanyador de cap, l'actor es va casar el 1991 amb la també actriu Kelly Preston, amb qui ha tingut tres fills. El moment més dur de la seva vida que s'ha conegut és la mort del seu fill Jett als 16 anys per culpa de la malaltia de Kawasaki. Obertament practicant de la cienciologia, l'actor és un pilot d'avions reconegut que en té 7 de propis i una pista d'aterratge al final de la qual té la porta de casa.

A diferència de molts altres joves prodigis ha fet bé les coses i està forrat de bitllets. Només una de les seves cases ja val 95 milions de dòlars. Tot i que en un any de diferència va rodar 'Grease' i 'Saturday night fever', des de llavors ha seguit treballant sempre i no ha tingut prejudicis. El seu paper a 'Pulp fiction' i, encara més, a 'Hairspray' l'avalen.

El camí d'Olivia Newton-John

El camí d'Olivia Newton-John, és diferent, ja que després del 'boom' de 'Grease' es va acabar centrant en la seva faceta musical, a la qual s'ha dedicat amb plenitud. En la vida amorosa no ha aconseguit l'estabilitat del seu company de pel·lícula. Després d'estar casada onze anys amb l'actor Mark Lattanzi, amb qui va tenir la seva única filla, va acabar sortint amb Patrick McDermont.

Olivia Newton-John a 'Grease'

Aquesta segona història d'amor serviria perquè Netflix li dediqués una sèrie, perquè aquest senyor tenia deutes i va fer veure que estava mort per desaparèixer i no pagar-los. Feia nou anys que estaven junts quan va prendre la decisió. I allà es va quedar ella, vetllant el mort mentre el mort 'no estaba muerto, estaba tomando cañas' a Mèxic. El van trobar després de 5 anys pseudomort. I ella es va quedar amb una cara de tonta més potent que Pedro Sánchez amb la declaració de Màxim Huerta.

En fi, al final va posar fil a l'agulla i va dir que si els homes li donaven disgustos almenys que no li costessin diners. Va començar a sortir després del dol amb el magnat John Estearling, amb qui es van casar dos cops. El primer dalt de tot d'una muntanya de la selva peruana, i el segon en una platja de Florida.

Amors a banda, la cantant s'ha convertit en una activista contra el càncer després de superar-ne un el 1992. L'any passat es va saber que li havien trobat un nou tumor amb metàstasi al sacre. En la seva última aparició pública va celebrar que ja no tenia dolor i que "la vida és meravellosa". Encara que ella i Travolta hagin tingut algunes ombres en el camí, s'ha de dir que amb el vertigen de la fama que van viure després de l'èxit de 'Grease' van fer sort. Quants altres artistes que han triomfat molt joves s'han ofegat amb menys!

Per als més nostàlgics, us deixem el vídeo de quan Travolta i Newton-John van tornar a cantar 'You're the one that I want' el 2002.

Sense els problemes dels actors, ens queden l'estètica

Les cançons i les coreografies de la pel·lícula van ser rebudes amb crítiques nefastes en el seu moment. A Olivia Newton-John li van dir coses tan delicades com que sonava com "una vaca", i la banda sonora de la pel·lícula va ser qualificada de "nyap" i "atroç". El que els autors d'aquests delicats adjectius no es podien haver imaginat mai és que 40 anys després la banda sonora se la sabrien de memòria totes les generacions nascudes a partir dels 70. I no només això. La música de 'Grease' encara es balla amb frenesí en moltes sales de ball d’arreu del planeta, es reinterpreta amb més o menys gràcia en festes majors i és un dels 'hits' de tota 'playlist' de boda com cal. Més enllà de la respectable opinió d’aquells crítics, si ens ho pregunteu us direm que cada cop que sentim ‘Summer nights’ o ‘Greased lightnin'’ ens costa mantenir els peus quiets.

I a banda de la música hi ha, esclar, el tema del vestuari, que 40 anys després encara marca tendència. La pel·lícula, que estava ambientada als anys 50, mostrava molt bé les diferents tipologies de vestits de l’època, des de les caçadores d’equip de futbol americà fins a la indumentària de les animadores, passant per l’estil 'pin-up' de la mítica Rizzo i les seves amigues i les jaquetes de cuir i els tupés engominats del Danny i la seva colla. Però creiem que el lluïment estètic d’Oliva Newton-John, o sigui de la Sandy, mereix un capítol a part, ja que amb l’evolució dels seus vestits al llarg del film passava de ser la nena bona innocent i càndida a una cosa més semblant a una 'dominatrix'. La Sandy començava sent una bleda vestida amb faldilles de color pastel que li arribaven al turmell i rebeques cordades fins a l’últim botó per acabar enfundant-se en uns pantalons de pell negres més propis de la Catwoman amb els qual li deia al Danny, amb la cigarreta als llavis: "Estàs disponible, nen?" Un viatge estètic fascinant.

stats