FLUOR

S'esgoten les mitges trencades que Gucci ven per 140 euros

Alessandro Michele és el director creatiu de la firma de luxe italiana

Les mitges trencades que Gucci ven per 140 euros / GUCCI Zoom

Unes mitges negres amb carreres o d'"efecte usat", que Gucci acaba de llançar a un preu de 140 euros, ja s'han esgotat després d'aixecar una gran polèmica a les xarxes socials i als mitjans. La nova creació del dissenyador Alessandro Michele per a la casa italiana són unes mitges negres amb carreres i forats que han provocat un debat sobre el sentit de la moda, cosa que no ha impedit que ja estiguin esgotades a Ssense, una reconeguda web canadenca per comprar moda de luxe, segons informa la premsa italiana i recull Efe.

Michele també està darrere d'una altra de les últimes peces polèmiques de la reconeguda marca italiana: els texans tacats d'herba, una oda a el moviment grunge que es ven per 680 euros. Per a una usuària de Twitter, les noves mitges són el model "tornada a casa de la festa de Cap d'Any 2015", i una altra lamentava totes les mitges trencades que havia llençat a les escombraries després d'una nit de festa.

No obstant això, el producte no només ha causat indignació o comentaris irònics: també n'hi ha que hi veuen una reflexió filosòfica, des d'una crítica al consumisme fins a una observació sobre la fugacitat de la moda. Algun crític de moda les defineix com "un nou experiment visionari, que desconstrueix i revesteix la moda amb nous significats".

Ver esta publicación en Instagram

“Last Time I Met The Met”

Una publicación compartida de Alessandro Michele (@alessandro_michele) el 4 May, 2020 a las 5:20 PDT

No és la primera vegada que les marques de luxe utilitzen aquest producte desgastat per presentar-se davant del públic. El 2015 Hedi Slimane va llançar per a Yves Saint Laurent una col·lecció d'hivern inspirada en el punk on les models van desfilar amb mitges esquinçades, a les quals també havia recorregut Alexander Wang el 2008 per a la seva col·lecció d'hivern.

En qualsevol cas, Gucci ha aconseguit que les seves mitges s'esgotin i siguin objecte de debat a les xarxes socials i als mitjans durant dies, ja sigui per parlar-ne com una declaració d'intencions rebel en el món de la moda o com un producte que es podria fabricar a casa amb ajuda d'unes tisores.